DagmarSienna.reismee.nl

First dive in the Tasman Sea!

Lieve allemaal,

de maand November is alweer begonnen wat betekend dat het weer tijd is voor een verhaal op mijn reisblog. De laatste keer dat ik een blog heb geschreven was op 7 october en in een maand heb ik alweer ongelofelijk veel leuke dingen mee gemaakt en zelfs bezoek gehad van 2 Gouwenaren wat zeker gezellig was.

Het is raar om te bedenken dat ik nog maar 5 weken hier in het studentenhuis zit, om daarna een weekje met mijn papa rond te reizen om vervolgens aan mijn aupair avontuur te beginnen. Deze afgelopen twee maanden zijn voorbij gevlogen en ik heb onwijs veel aardige mensen leren kennen. Het is een unieke ervaring om 3 maanden met mensen over heel de wereld te mogen op trekken, gewoontes van andere culturen te leren kennen evenals alle niewe vakantieplekjes die ik er nu bij heb(over heel de wereld verspreid).

En wat was het gezellig om Mathijs en Luuk op bezoek te hebben, al was het wel een frappant idee dat er op dat moment 3 mensen uit Gouda aan de andere kant van de wereld door Sydney liepen. De eerste dag heb ik ze uitgenodigd voor een BBQ op het strand met 20 andere studenten en Lauri, wat een van de meest perfecte dagen tot nu toe in Australie was: 38 graden; prachtige wandeling langs de wereld sculpture tentoonstelling naar het strand; heerlijke BBQ in het gras; wel pijnlijk rood verbrand(had me misschien wat beter in moeten smeren); mooie herinneringen uit Gouda opgehaald; mijn eerste duik in de Tasman Sea gehad (inclusief in mens hoge golven) en een heerlijke wandeling terug. Kortom een dag om van de genieten! Na een weekje zijn ze weer verder op hun reis gegaan, maar het was fijn om iets van thuis te zien.

Mijn vlucht naar Melbourne is trouwens geboekt! Op 16 November vlieg ik met Eva naar Melbourne om 3 dagen in Melbourne te verblijven en op 19 November vliegen we weer terug. We kunnen in het appartement van Eva's vriendin en een ander aardig Nederlands meisje verblijven, waarnaast zij ook gelijk alle leuke plekken van Melbourne laten zien. ik kijk er al naar uit!

Ik heb verder ook de doping van mijn jongste aupairkindje Maximus bij mogen wonen inclusief een Australische BBQ na de dienst. Ondanks het feit dat ik naast mijn aupair gezin niemand kende, heb ik een leuke dag gehad waarbij ik de hele familie heb leren kennen. Het was leuk om even het echte Australische leven in te duiken! Het huis is in elk geval groot, modern ingericht inclusief zwembad en jacuzzi!

De afgelopen weken waren er trouwens ook 2 Nederlandse meisjes op school wat betekende dat ik niet meer het enige Nederlandse meisje was. Eentje is alweer verder gaan reizen, de ander, Cheyenne, blijft hier tot en met 8 December en dat is erg gezellig!

Ik moet zeggen dat het koken elke dag niet verveeld. Elke donderdag of vrijdag kook ik samen met Eva en we hebben al verschilende gerechten zoals lasagne, appel crumble, brusketta's en nog veel meer lekkers klaar gemaakt in combinatie met verschilende filmavonden. Verder heb ik Alberthein.nl uitgevonden wat een meesterlijke uitvinding is moet ik zeggen.

Oja en niet te vergeten het afgelopen Haloweenfeest, waarvan jullie ongetwijfeld alle foto's op facebook langs hebben zien komen. Ik kreeg in elk geval verschilende facebookberichtjes de volgende dag binnen haha. Het was in elk geval een geslaagd feest, maar ik moet zeggen dat ik het verkleden misschien nog wel het leukst vond.

Ook ben ik Maaike Ouboter hier op een markt in Sydney tegen gekomen, wat een toeval! Ben je aan de andere kant van de wereld kom je iemand tegen bij wie je in Gouda op school hebt gezeten..

Gisteren zijn we trouwens met de 2 Cambridge klassen naar het strand geweest en dat was ook weer een perfecte dag. Ik houd echt van de Australische stranden! Het was een relaxte dag, ook weer inclusief een BBQ en ik heb met ook weer even kind kunnen voelen toen we met een aantal mensen een zandkasteel gingen bouwen haha.

Volgens mij zijn jullie weer een beetje op de hoogte gebracht, met hoe het hier allemaal in Sydney vergaat en ik denk dat het belangrijkste is om te weten dat ik het echt naar mn zin heb hier en nog steeds met de volle 100% achter keuze sta om een jaar in Australie te verblijven.

Heel veel liefs en tot snel!

xxx Dagmar

Reacties

Reacties

Laura

Leuk om tussen het Skype door ook hier verhalen te kunnen lezen! :-) geniet lekker en tot snel op Skype!

Mariëlla

Lieve Dagmar,

Van je verhaal heb ik weer gesmuld. Het is echt een avontuur. Leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt. De foto's op Facebook zijn een goede aanvulling. Het is daardoor mogelijk om me een voorstelling te maken van je leven daar. Erg leuk! De tijd vliegt en dat ervaar jij ook zo, lees ik.
Veel plezier in Melbourne we lezen vast weer wat je daar ziet en meemaakt.

Veel liefs van Mariëlla
en knuffel van Roza

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active