DagmarSienna.reismee.nl

Australie 2

Lieve allemaal,

na verschillende verzoeken om een vervolg verhaal kon ik er niet meer onderuit komen met als gevolg dat ik er nu even goed voor ben gaan zitten om jullie mee te laten genieten van mijn jaartje Australie.

''Time flies when you have fun'', helemaal mee eens! Ik kan nu zeggen dat ik al een maand in Australie verblijf en zeker ook met veel plezier. Zelfs het weer is nu jalours makend, aangezien hier het zonnetje schijnt en het afgelopen week een aantal dagen 31 graden was. Sommige Australiers zeggen ook dat dit de warmste lente in tijden is, ben benieuwd wat de zomer ons gaat brengen!

In de twee weken dat ik jullie niet heb geschreven heb ik alweer ongelofelijk veel mee gemaakt. Onder andere een falend wereldrecord van 22 liter bierglas dragen met 2 handen, maar ik kan nu wel zeggen dat ik een aantal mensen van het world guines book of records heb ontmoet.

Verder heb ik verschillende plekjes in Sydney ondekt, zoals ''The Rocks'' een van het oudste gedeeltes van Sydney wat je doet denken aan Italie met heerlijke restaurantjes en cafetjes en ''Newtown'' (hier hebben ze de leukste Australische pubs; Chocoladecafetjes en winkels). Ook ''The Botanic Garden'' is een heerlijke plek om relaxt in het zonnetje met aardbeien(zijn hier Goddelijk!!) te zitten.

Met mijn Engelse cursus gaat het ook aardig goed. Op alle onderdelen scoor ik hoog, m.u.v. van het gramatica onderdeel maar goed dat is nooit mn sterkste punt geweest. Dit betekend wel dat ik oppeens goed in Engels ben, wat voor het eerst in jaren is aangezien ik altijd veel moeite hiermee heb gehad.

Met Lauri heb ik verder ook meerdere malen afgesproken en ondere andere heerlijk Nederlands gesproken haha. Want dat mis ik wel soms hoor! Ook ontbijtkoek; pepernoten en hagelslag, maar Lauri wist me vandaag te verrassen met ontbijtkoek en hagelslag dat haar aupairfamilie voor haar had gekocht. Ik heb genoten haha! Verder heb ik vandaag ook piano gespeeld en dat was zeker een momentje om van te genieten, want dat mis ik ook wel hoor! Maar goed, ik kan gelukkig af en toe op de piano van Lauri's aupairfamilie spelen wat dan wel weer goed geregeld is!

Verder ben ik maandag met mijn aanstaande aupair familie uiteten geweest en ik moet zeggen dat ik het zeker getroffen heb! Roman is 6 en is het jongentje waar ik op moet passen, een ideaal typisch beleeft en vriendelijk Australisch jongentje dat veels te veel energie over heeft met als gevolg dat hij op 4 sporten zit en daarnaast de hele tijd rond rent. In plaats van mij uit te proberen was hij juist onwijs lief voor mij, maar goed misschien komt dat later nog... Verder is er ook een baby'tje van 6 maanden. Het schijnt dat deze 's nachts niet zo veel slaapt, maar toen ik er was kon ik de hele tijd een brede glimlach op zijn gezicht zien. Een blij kindje in elk geval! De ouders zijn verder ook aardig en ik zie mijn aupairperiode dan ook zeker zitten. Waarschijnlijk kan ik ook al 17 december beginnen als aupair dus dat is helemaal mooi!

De dierentuin heb ik ook al bezocht en ik heb de kangaroes en koala's gezien en wat zijn ze schattig! Vooral de koala's! Het spinnengedeelte heb ik maar overgeslagen aangezien ik niet de behoefte had om de gevaarlijkste spinnen te zien die mogelijk in mijn slaapkamer kunnen voorkomen... haha

Ik heb ook voor het eerst gepoold en ja het was een schande dat ik dit nog niet gedaan had, maar het was erg leuk om het te doen! Onder andere omdat ik met trots kan zeggen dat ik mijn eerste potje gewonnen heb!

Ik vergeet vast weer veel dat ik jullie nog verder had moeten vertellen, maar dat komt dan de volgende keer weer!

Heel veel liefs, Dagmar

Reacties

Reacties

pieter

leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. En ja poolen is leuk. Deed ik in Amerika veel.

lfs papap

Floortje

Hee Dagmar,

Wat een onwijs leuke verhalen staan er nu al op je blog en laat staan dat dit vast nog maar een paar zijn. Hou ons zeker lekker vaak op de hoogte want ik ben benieuwd wat je allemaal beleeft aan de andere kant van de wereld!!!


Liefs, Floortje

Mariëlla

Lieve Dagmar,

Wat leuk om je nieuwe verslag te lezen! Vooral ben ik blij te horen dat het je goed gaat en zoveel meemaakt. Je bent echt aan het ontdekken. Gaan we nog een keer skypen? Dat lijkt me leuk. Laat je mij een keer weten wanneer we dat zouden kunnen doen.
Geniet van alle nieuwe indrukken. Ik leef met je mee!
Veel liefs van Mariëlla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active