DagmarSienna.reismee.nl

First weeks Down Under

Lieve Allemaal,

ik zit alweer 1,5 week in Sydney en wat gaat de tijd toch snel! In een korte periode heb ik al veel dingen meegemaakt & onwijs veel nieuwe mensen van over heel de wereld leren kennen! Zoals velen van jullie al weten begin ik de eerste drie maanden in Sydney met een Cambridge cursus waarna ik een half jaar als aupair gewerken. Voor de gene die het trouwens leuk vinden om mij een kaartje te sturen, mijn nieuwe adres tot en met 8 december is: 495 Kent St. Sydney NSW 2000 Australia. Het precieze adres van mijn aupair familie weet ik nog niet maar als ik die weet zal ik het doorgeven!

Helaas is het weer momenteel nog niet goed genoeg om jullie jalours mee te maken... 20 graden, alleen is het vanaf een uur of 16.00 al best koud en om 18.00 is het donker. Maar goed het is winter dus ik mag niet klagen en ik hoorde vandaag iemand zeggen dat het zondag 27 graden wordt dus met het weer komt het wel goed!

De heenreis verliep trouwens niet zo als gepland. Op Schiphol kwam ik er namelijk achter dat mijn vliegtuig van Amsterdam naar London Gatwick zou vliegen, echter zou mijn volgende vlucht (3 u later ) vanaf London Heathrow vertrekken. Ik zou om 18.30 lokale tijd op London Gatwick landen wat betekend dat ik sowieso in de spits terecht zou komen maar ik zou het precies kunnen redden met de bus. Alleen had mijn vlucht vanaf A'dam al een half uur vertragen en de bussen bleken ook maar een keer in het half uur te gaan... Het kwam er op neer dat ik met mn bagpack en gewone rugzak naar het dichts bij zijn de taxibedrijf ben gerend en de taxichauffeur met mn aller liefste glimlach heb gevraagd om mij zo snel mogelijk naar London Heathrow te brengen. Het was een duur ritje maar zo'n 6 u later zat ik gelukkig gewoon in het vliegtuig naar Sydney wel is waar met genoeg stressmomentjes van te voren en gelukkig een vliegtuig dat 4 u vertraging had waardoor ik het allemaal gered heb!

De eerste week vond ik het idee nog wel moeilijk dat ik mijn lieve vriendje, familie en vrienden zo lang niet zou zien maar uiteindelijk heb ik het zo druk met leuke dingen dat ik hier volop geniet!

De eerste zondag heb ik al gelijk afgesproken met Lauri, een aardig meisje dat nu aupair is in Sydney. We hebben die dag vooral rond gelopen en Sydney een beetje verkent. Een heerlijke zondag! Verder heb ik al wat Australische pubs van binnen gezien, een barbie on the beach gehad, 2 keer 7 km hardgelopen (de laatste keer was alleen 10 km omdat ik de weg was kwijt geraakt..), verschillende leuke feestjes gehad, gewinkeld(heb een mooie grote nieuwe ketting en een hele mooi nieuwe zwarte jurk), cupcakes gegeten(jahoor ik heb weer een favourite cupcakwinkeltje gevonden!) verder ook al veel gekookt en natuurlijk naar school gegaan!

Mijn eerte schooldag was op maandag en begon al gelijk met een oefenexamen om je niveau te bepalen. Mijn niveau was prima en mijn spreekvaardigheid zelfs op een hoger Engelsniveau dus dat ervaar ik maar als een groot compliment! Ik loop elke dag 20 minuutjes naar school. Mijn lessen starten om 10.30 en eindigen om 16.15 met totaal 1,5 uur pauze tussendoor. De lessen zijn intensief soms makkelijk maar soms ook echt moeilijk. Toch vind ik het echt leuk om naar school te gaan! De mede studenten zijn aardig en de docenten zijn goed maar ook onwijs grappig. Gister hadden wij een etentje met de cambridgeklassen en onze 2 docenten in een Engelse pub. Erg gezellig en ik heb weer een paar Australische gezegden over Nederlanders geleerd, helaas niet allemaal even positief..

Mijn favourite non achoholische drankje heb ik ook al: lemon lime bitter. Heerlijk! Snap niet waarom ze dat niet in Nederland hebben, maar ik denk dat ik een nieuwe markt er in begin als ik terug ben in Nederland want het is een must have!

De mensen zijn hier trouwens ongelofelijk aardig! Als je een winkel binnenkomt vragen ze eerst ''How are you?'' nou in Nederland heeft een winkelier dat nog nooit aan mij gevraagd.

Zo als ik al eerder zei heb ik mensen over heel de wereld leren kennen. Mijn studentenhuis bestaat echter alleen uit Duitsers of mensen uit Zwitserland maar dan wel uit het Duitse gedeelte... Gezellig maar ik had eigenlijk wel wat meer variatie gewild. Mijn roommate is Aya en is een aardig meisje, verder zit ik met alleen maar jongens maar dat vind ik juist wel gezellig. In het andere studentenhuis naast mij wonen ook een aantal aardige meisjes waar ik het goed mee kan vinden, o.a. uit Parijs en Zwitserland. Op school zit verder ook een aardig Zweeds meisje en de andere studenten zijn ook heel aardig. Ik heb mensen in de klas zitten die 27 jaar oud zijn maar ook mensen die 18 jaar oud zijn. Verder genoeg Duitse mensen maar ook veel Franse, Zwitserse, Braziliaanse, Japanse, Chineese en nog veel meer andere nationaliteiten.

Ik heb het in elk geval heel erg naar mijn zin hier! Ik ga nu maar eens stoppen met schrijven anders wordt het misschien een lang en saai verhaal en ik moet eigenlijk ook maar eens gaan koken. De andere verhalen horen jullie snel!

Heel veel liefs en tot snel!

xxxxxxx Dagmar

Reacties

Reacties

C.de Prieëlle.

Lieve Dagmar,want klinkt dit allemaal ongelooflijk goed.
Ik zei het toch,je doet zoveel ervaring op .Je zult er in je latere leven alleen maar profijt van hebben.
Geweldig leuk idee die website,knap hoor.
Ben erg trots op je ik hou een hoop van je.
liefs oma.

cootje van der heyde

Ik heb je zitten zien stralen in je rode vestje. Jammer dat het n beetje mislukt is, maar ik heb je gezien en je
ziet er stralend mooi uit. Volgende keer meer. Ik heb les gehad van mama . Het was heel gezellig met z,n viertjes. Liefs oma.

max

Hoi, ik ben via travel active in spanje. Wil hierna ook misschien cambridge gaan doen, op welke school zit je daar en bevalt het? Ga je het hoogste niveau halen? Hoelang is daarvoor nodig? Veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active